Fakultet organizacionih nauka, Univerzitet u Beogradu

Katedra za elektronsko poslovanje

Menadžment elektronskog poslovanja – odabrana poglavlja

Studijski programNaziv predmetaNastavnik/nastavniciStatus predmetaBroj ESPB
Elektronsko poslovanjeMenadžment elektronskog poslovanja-odabrana poglavlja Barać M. Dušan, Marković M. AleksandarIzborni10

Cilj predmeta

Da se prodube i specijalizuju znanja u oblasti menadžmenta elektronskog poslovanja i elektronske trgovine. Da se da integrativni pogled na probleme upravljanja u organizacijama i kompanijama koje se bave elektronskim poslovanjem. Da se
razmotre i objasne ključne odluke koje donose menadžeri u kompanijama i organizacijama koje svoje poslovanje obavljaju preko interneta. Da se objasne procesi i aktivnosti u kojima se takve odluke mogu donositi. Da se identifikuju osnovni problemi i načini rešavanja istih u elektronskom poslovanju.

Ishod predmeta

Nadogradnja znanja za bavljenje naučnim radom u oblasti elektronskog poslovanja. Usavršavanje znanja i veština za menadžere i IT menadžere koji upravljaju ili planiraju da upravljaju kompanijama i organizacijama u oblasti elektronske trgovine i elektronskog poslovanja. Mogućnost da se stečena znanja iskoriste za povećanje kompetitivnosti kroz primenu inovativnih informacionih i komunikacionih tehnologija unutar organizacija ili kroz veze organizacija sa partnerima i kupcima.

Sadržaj predmeta

Pregled koncepata menadžmenta elektronskog poslovanja: promene u menadžmentu uslovljene primenom interneta; uticaj interneta na faze procesa upravljanja i nivoe menadžmenta; e-poslovanje i e-trgovina. Upravljanje infrastrukturom e-poslovanja. Analiza okruženja e-poslovanja. Razvoj strategije e-poslovanja. Upravljanje lancima snabdevanja u e-poslovanju. Upravljanje elektronskom nabavkom. Upravljanje odnosima s kupcima. Upravljanje promenama u e-poslovanju. Analiza i dizajn elektronskog poslovanja. Implementacija i održavanje aplikacija e-poslovanja. Pregled najznačajnijih radova i projekata. Analiza otvorenih istraživačkih tema

Literatura

  1. Chaffey, D. Digital Business and E-commerce Management: Strategy, Implementation and Practice, Pearson Education Limited Harlow, UК,  2019
  2. Chaffey, D., Mayer, R., Johnston, К. and Ellis-Chadwick, F.Internet MarketingStrategy,Implementation and Practice, 4th edn., Financial Times Prentice Hall, Harlow, 2009
  3. Marković, Aleksandar, Menadžment elektronskog poslovanja – materijali u elektronskoj formi FON, Beograd, 2020
  4. Rayport, J. and Jaworski, B. Introduction to E-Commerce, 2nd edn., McGraw-Hill, NewYork, 2003
  5. Timmers, P. Electronic Commerce Strategies and Models for Business-to-Business Trading, Series on Information Systems,Wiley, Chichester, 1999
  6. Turban, E., Lee, J., King, D. and Chung, H., Electronic Commerce: A Managerial Perspective, Prentice-Hall, Upper Saddle River, Nj, 2000